Endringer i Tungevågen

Randaberg kommune vil utvide planområdet for maritimt vitensenter i Tungevågen. I tillegg varsles bygging av gang- og sykkelvei fra Sande barnehage til Tungevågen.

Klikk for større bilder.

WordPress plugin

Randaberg kommune varsler nå en utvidelse av planområdet for maritimt vitensenter i Tungevågen. Formålet med utvidelsen er å regulere det utvidede området til friluftsformål og eventuelt turveg. Det vil ikke bli foretatt fysiske endringer som følge av reguleringen. Les mer her.

Hele det utvidete området er satt av til landskapsvernområde og regionalt grøntdrag i kommuneplanen for Randaberg 2009 – 2022. Randaberg kommune regner reguleringsformålet for å være i tråd med kommuneplanen, og er heller ikke i strid med verneformålet i Jærstrendene landskapsvernområde. Vernebestemmelsene for landskapsvernområdet vil fortsatt være gjeldende for området.

Et tidligere innregulert område - mot øst - tas ut fra videre planlegging i denne planen og blir overført til detaljreguleringsarbeid for gang- og sykkelvei langs Tungenesveien og parkeringsområde ved Tungevågen. Dette planarbeidet blir det også varslet om nå. Les mer her.

Eventuelle spørsmål om planarbeidet kan rettes til Randaberg kommune, Plan- og forvaltning ved Eirik Sand, tlf. 51 41 41 11, mob. 941 37 599, eller e-post: eirik.sand@randaberg.kommune.no.