Varsel om navn på ny parsell ved Vistnesveien/Visteveien

Høring for nytt gatenavn i forbindelse med det nye boligprosjektet ved Vistnesveien/Visteveien.

Randaberg kommune foreslår Vistehøyden som nytt gatenavn (se også kart under).

For spørsmål eller kommentarer, ta kontakt med kulturkonsulent Reidun Irene Bjordal på e-post: rib@randaberg.kommune.no.

Høringsfrist: Torsdag 23. april 2020.

Etter høringsfristen vil kommunen legge fram forslag til gatenavn for Stedsnavntjenesten for Vestlandet. Deretter går saken til endelig behandling i Hovedutvalg for nærmiljø og levekår.

Randaberg historielag har kommentert forslaget til nytt gatenavn slik:
    - Hei, jeg har ikke hørt at uttrykket Vistehøyden har blitt brukt, men det er jo logisk fordi landskapet stiger jevnt fra Vistestranden og til Vistnesveien, og det foreslåtte navn på byggefelt kan jo passe. Etter Vistnesveien fortsetter en flate forbi Vistestølen og frem til nedstigning mot Bø (kalt "bråde"). Jeg tror at høyeste punktet på Viste ligger lenger vest, litt før Vistegarden, men det behøver ikke å bety noe i denne sammenheng.