Hvem er hvem i festivalen

Rune Bjerga

En av vestlandets mest populære og etterspurte komikere, som deltar under åpningsforestillingen. (Foto: Privat).

Frode Lindboe

Journalist og deskleder i Stavanger Aftenblad, men også bosatt i Randaberg og leder for idrettslaget i bygda. Under åpningsforestillingen mandag 13. november skal Frode utfordre politikerne om deres forventninger, og hva de brenner for og ønsker å få gjort. (Foto: Privat).

Jarle Bø

Ordfører i Randaberg for Senterpartiet siden 2019.

Bård Halsne

Musiker og låtskriver fra Randaberg.

Hans første utgivelse under eget navn var "Adventsblues" i 2018. Han har også utgitt "Eg har mitt blod", "Eg hate blues" og  "Salige vemodige".

Stina Kjelstad

Sanger og gitarist fra Toten, nå bosatt i Stavanger. Hun debuterte som soloartist i 2011 med egne låter. (Foto: Eir Seljen Høydal).

Martha Antonette Solli

Frilansjournalist og innholdsskaper fra Levanger i Trøndelag. Hun har utdanning innen religionsvitenskap, TV-produksjon og journalistikk, og har siden studiene arbeidet med innhold for et ungt publikum. NRK-dokumentaren "Gutter mot verden" er hennes idé, og første dokumentar. (Foto: NRK).

Jan Zahl

Journalist i Stavanger Aftenblad og forfatter. Opprinnelig fra Bryne på Jæren - og programleder for podcasten Aften-bla-bla. (Foto: Stavanger Aftenblad).

Selma M. Yonus

Fribykunstner som kom til Rogaland via International Cities of Refuge Network (ICORN).

Yonus har jobbet som journalist, prosaforfatter og poet. Hennes dikt er utgitt blant annet i antologien "Å kysse en ørken, å kysse en myr". (Foto: Privat).

Hayat Al-Sharif

Al-Sharif har arbeidet med fotografi og fotojournalistikk. Hun har publisert og utstilt sine bilder i en rekke medier og på ulike utstillinger. (Foto: Privat).

Thomas Seltzer

Thomas Seltzer er en av Norges mest respekterte programledere. Mange kjenner han fra seersuksessen "UXA – Thomas Seltzers Amerika" på NRK, som er en av norsk fjernsyns mest sette dokumentarserier de siste årene, med over én million seere.

Seltzer har vunnet Gullruten for beste mannlige programleder i både 2012 og 2013. I 2013 ble han også kåret til «Årets medienavn».

Hans underholdningskarriere startet som musiker i rockebandet Turbonegro, et band han var med på å starte.

Leif Tore Lindø

Journalist og kommentator i Stavanger Aftenblad. Han har vært ansatt i Aftenbladets kulturavdeling i en årrekke, og har også skrevet politiske kommentarer. Lindø er programleder for podcasten Aften-bla-bla, og fikk Arne Hestenes-prisen i 2014. (Foto: Kristian Jacobsen, Stavanger Aftenblad).

Harald Birkevold

Politisk redaktør i Stavanger Aftenblad. Birkevold er også en av medlemmene i podcasten i Aften-bla-bla, Aftenbladets ukesaktuelle nyhetsmagasin med lause snipp. (Foto: Vegetarbloggen).

Janne Stigen Drangsholt

Forfatter og litteraturprofessor. Hun debuterte med romanen Humlefangeren i 2011, men er mest kjent for trilogien om akademikeren Ingrid Winter. Drangsholt er litteraturforsker og professor i engelsk litteratur ved Institutt for kultur- og språkvitenskap, Universitetet i Stavanger. Hun er dr.art. fra Universitetet i Bergen - og hun er medlem i podcasten i Aftenbla-bla. (Foto: Privat).