
Vil du være valgmedarbeider?
Av:
Kommunikasjon
Publisert:
27.04.2023
Litt om oppgavene som valgmedarbeider:
- Valgmedarbeiderne må være i valglokalet i Randaberghallen 1,5 timer før oppstart. Åpningstiden søndag 10. september er kl. 14-21, og mandag 11. september kl. 9-21.
- Etter at valglokalet stenges mandagen, er valgmedarbeiderne som er satt opp på vakt siste del av dagen, med på opptelling av stemmene.
- Til valgmedarbeidere som ikke er ansatt i Randaberg kommune betales et samlehonorar på 5 500 kr for begge dagene (du forplikter deg til å jobbe begge dagene). Ansatte i Randaberg kommune blir betalt i henhold til tariffavtalen.
Søknadsfrist: 1. juni 2023.
Alle vil få svar innen 1. juli 2023.
Kvalifikasjoner:
- Det er ingen aldersgrense for valgmedarbeidere. Men vi setter en nedre grense på 16 år i valgåret på grunn av ansvaret som følger med oppgaven.
- En kan ikke være listekandidat ved det aktuelle valget.
- Som valgmedarbeider må du beherske norsk skriftlig og muntlig godt nok til å forstå valgloven og forskriften, alle beskjedene i valgadministrasjonssystemet og den muntlige kommunikasjonen med valgadministrasjonen og velgerne.
- Du må kunne grunnleggende PC-bruk. Men valgadministrasjonssystemet som blir brukt til stemmemottak er enkelt og brukervennlig, og vi gir opplæring i hvordan man bruker det til stemmemottak.
Har du spørsmål, kontakt oss på:
e-post: valg@randaberg.kommune.no eller tlf.: Maren Grayston Bjartung, tlf. 97 15 47 67,
eller Marita Raustein Larsen, tlf. 51 41 41 00.
Fant du det du lette etter?
Takk for din tilbakemelding
Hva forsøkte du å finne?