Velkommen til vårmarken lørdag 27. april fra kl. 11.00 - 15.00.

Vårmarken 2024

Av: Kommunikasjon
Publisert: 23.04.2024
Lørdag 27. april fra kl. 11.00 - 15.00 inviteres du til vårmarked i den grønne landsbyen. Her kan du oppleve mange spennende utstillere, et underholdende sceneprogram og mange kjekke aktiviteter som vil være til glede for både barn og voksne.

Sceneprogram:

12.00 - Randaberg musikkorps

12.10 - Tale fra ordfører Jarle Bø

12.15 - Randaberg musikkorps

12.25 - Randaberg kulturskole

12.45 - Optimistene

13.10 - Kor på randen

Barneloppemarked, ponniridning og kaninopptredeni sentrumsparken
Alle barn er velkomne til å selge lopper på vårmarken. Møt opp ved Frivillighetens hus og få tildelt bord og plass i sentrumsparken. I Sentrumsparken vil det også være ponniridning med Helles Hansens Hest og Hund, og kaninopptreden fra Jæren- og Sandnes kaninhoppere.

Veteranbiler og traktorer
Randaberg veteranvognklubb og Pony veterantraktor-museet stiller ut sine klenodier.

Utstillere og boder
På torget og rundt om i sentrum vil du finne et mangfold av boder og utstillere som kan friste med spennede varer. Alt fra håndverksvarer og lokalproduserte spesialiteter til et fargerikt blomstertorg.

Frivilligsentralen
I frivillighetens hus vil det være åpent hele dagen og Språkkafeen vil holde et par workshops og aktiviteter for barn. Kvinner møter kvinner i samarbeid med språkkafeen vil serveremat fra Tyrkia og Ukraina. Sjekk ut  Facebooksiden til Frivillighetssentralen for mer informasjon.

Parkering og stengt vei

Parkeringsplassen ved torget stenges onsdag kveld 24. april og vil være stengt til og med søndag 28. april. Vi oppfordrer besøkende til å benytte gamle Harestad skole-tomten til parkering, innkjøring fra Torvmyrveien.

Gamle Harestad skole-tomten kan brukes til parkering.

Bobilparkering: I år vil det være mulighet for bobilparkering i perioden, torsdag 25.4 – søndag 28.4.
Bobilparkeringsplassen ligger like ved Randaberghallen som er en kort gåavstand til Randaberg sentrum. Bobilparkeringsplassen er etablert for anledningen Vårmarken 2024 i samarbeid mellom Randaberg kommune, Randaberg Landsbyforening og Randaberg Håndball klubb.
Klikk her for mer informasjon og bestilling av bobilplass.

Stengt vei under vårmarken
Vistnesveien vil være stengt fra kirken til krysset Vistnesveien/Jon Torbegssons vei, veien åpenes igjen når alt er rigget ned.

Les mer om Vårmarken, 17. mai og kongebesøk i landsbymagasinet (som allerede er sendt ut til postkasser i kommunen).