Ungdomspolitikere på podiet, klar til dyst i gymsalen på Randaberg videregående skole. (Foto: Randaberg vgs).

Tidenes første forhåndsvalg på Randaberg videregående skole

Av: Kommunikasjon
Publisert: 30.08.2023
En historisk begivenhet er i emning. For første gang vil Randaberg videregående skole arrangere forhåndsvalg i forbindelse med kommunestyre- og fylkestingsvalget.

Fredag 1. september vil rundt 250 elever over 18 år sammen med rundt 150 ansatte få sjansen til å avgi sine stemmer i det ambulerende valglokalet på den videregående skolen.

Valglokalet er åpent fra kl. 8 til 15 denne dagen.

— Det kan bli travelt. Siden dette er første gang vi avvikler et slikt valg på Randaberg videregående skole, er det derfor ekstra spennende å observere oppmøtet, sier Sissel V. Hobberstad, valgmedarbeider i Randaberg kommune.

Valgkampen er i gang på den videregående skolen
Skolevalget på Randaberg videregående skole gjennomføres mandag 4. september. Men allerede onsdag 30. august braket det løs med valgtorg og politisk debatt i gymsalen på skolen, se bildet under. Du kan lese mer om skolevalg her

Onsdag 30. august braket det løs med valgtorg og politisk debatt i gymsalen på Randaberg videregående skole. Foto: Randaberg vgs.