Lars Vedøy (40) er ny økonomisjef i Randaberg kommune

Lars Helge Lassa Vedøy tiltrer stillingen som kommunalsjef Økonomi fra 1. desember 2020.

- Etter å ha fått tilbudet om jobben, sitter jeg igjen med en blanding av frykt og ære over å skulle ta over etter en profil som nåværende økonomisjef Per Blikra. Men jeg ser fram til å få dypdykke i en spennende kommuneøkonomi, og gleder meg til å samarbeide med mange dyktige medarbeidere i Randaberg kommune, sier Lars Vedøy.

Siden mars 2012 og fram til i dag har han vært ansatt i Stavanger kommune, først som rådgiver innen økonomi og budsjettering (mars 2012–juli 2019) og fra august 2019 som rådgiver i avdeling for innovasjon og digitalisering.

Tidligere, fra januar 2011 til mars 2012, har Lars Vedøy vært ansatt som salgs- og markedssjef i Nyhetstjenester, en nettverksorganisasjon for frilansjournalister og fotografer.

Fra august 2004 til januar 2011 arbeidet han som resepsjonist og hovmester, og senere salgs- og markedssjef, ved Victoria Hotel i Stavanger.

Lars Vedøy har en bachelor i hotelledelse fra 2007 og master i økonomi og administrasjon fra 2009. Han er født i 1980, er gift og har tre døtre på 10, 12 og 14 år.