Ta så mange du vil! På kommunehuset er det stort lager av gratis selvtester for covid-19.

Kom og hent gratis hurtigtester

Av: Kommunikasjon
Publisert: 07.02.2024
Randaberg kommune har et stort beredskapslager av selvtester for covid-19. På kommunehuset kan du hente så mange tester du vil.

Helsedirektoratet har bestemt at diagnostikk og behandling av covid-19-pasienter skal skje på linje med andre infeksjonssykdommer

Ordningen med å dele ut selvtester i kommunene ble derfor avviklet fra nyttår.

— Ta så mange du vil!
— For å unngå at selvtestene blir kastet, deler vi ut gratis selvtester. Kom og hent på kommunehuset. Du kan ta så mange du vil, vi har mange tester, opplyser kommuneoverlege Therese-Mari Nybø Lindal i Randaberg kommune.

Vær obs på at holdbarhetsdatoen på noen av testen kan være utgått.

— Så lenge det er væske igjen i rørene, kan testene brukes, forteller kommuneoverlegen.

Hun legger til at — rådene til koronasyke er de samme som ved influensa og andre luftveisinfeksjoner: Hold deg hjemme hvis du er syk eller har nyoppståtte luftveissymptomer, og reduser omgangen med andre til du føler deg frisk igjen.