Slik så det under tunnelarbeidene i Mastrafjord for noen uker siden. Nå står Byfjordtunnelen for tur. Foto: Bjørn I. Andersen, Statens vegvesen.

Kolonnekjøring i E39 Byfjordfjordtunnelen i uke 16

Av: Kommunikasjon
Publisert: 11.04.2024
Mandag 15. april starter Statens vegvesen et større vedlikeholdsarbeid i E39 Byfjordtunnelen, det vil da være kolonnekjøring hele døgnet.

Arbeidet starter i Byfjordtunnelen mandag 15. april klokken 00.00, og er planlagt å være ferdig fredag 19. april klokken 05.30.

Det blir kolonnekjøring døgnet rundt i hele denne perioden, opplyser Vegvesenet. Antallet ledebiler vil være høyest på dagtid når det er mest trafikk. Det vil si at det ikke vil bli fastsatte tidspunkter for kolonnene.

Nødvendig vedlikehold
For noen uker siden var det Mastrafjordtunnelen som ble utbedret og nå er det Byfjordtunnelen som står for tur. Det skal legges ny asfalt, utskifting av kummer og reparasjon av drenering.

Vegvesenet gjør sitt ytterste for å minimere ulempene for trafikantene, men ber om forståelse for at det kan oppstå noe kø, spesielt på de mest trafikkerte tidspunktene.

Kolonnekjøring i E39 Byfjordfjordtunnelen i uke 16 | Statens vegvesen (ntb.no)