Første vaksinerunde er vel gjennomført i Randaberg

Publisert: 29.04.2021
Onsdag fikk 306 personer første dose med koronavaksine under sentralvaksinasjonen i Randaberghallen.

Vaksinasjonsdagen gikk veldig greit.

- I tillegg til vaksinedosene som ble satt i Randaberghallen, fikk 108 personer satt dose to ved fastlegekontorene i Randaberg, opplyser vaksinekoordinator Inger Elin Myhre i Randaberg kommune.

Onsdagene framover er satt av til sentralvaksinasjon i Randaberg. Neste runde med massevaksinering blir onsdag 5. mai.

- Ledige vaksinetimer blir lagt ut mot slutten av hver uke. SMS blir sendt ut til de som ikke tidligere har fått SMS om å bestille time. Og de som ikke har fått bestilt time på grunn av fulle timelister, må prøve igjen uken etter, sier Inger Elin Myhre.

- Det er viktig å presisere at de som allerede har fått tilgang til å bestille time, ikke vil få ny SMS når vi åpner opp for nye grupper. Tilgangen til timebestillingen forsvinner ikke selv om vi beveger oss over til neste prioriteringsgruppe, sier vaksinekoordinatoren.

Randaberg kommune regner med å gjøre seg ferdig med prioriteringsgruppe 4 i løpet av uke 18 og 19, og starte på prioriteringsgruppe 5 i uke 19, onsdag 12. mai.

Prioriteringsgruppe 5 er alder 55-64 år med underliggende sykdommer og eller tilstander. Du kan se mer om prioriteringer og risikogrupper her.

- Folkehelseinstituttet har gitt beskjed om at det vil bli levert tilnærmet lik mengde antall doser de kommende ukene. Vi har også fått beskjed om at det vil være en økning i leveransene mot slutten av mai, men at en del av disse dosene er reservert til dose 2, sier Inger Elin Myhre.