Aftenbladet-journalist Frode Lindboe utfordrer politikerne, fra venstre i sofaen Rune Arild Øygard fra Kristelig Folkeparti, Marianne Solheim Sande fra Senterpartiet og Ingvild Lundbakk Denut fra Arbeiderpartiet. (Foto: Tone M. Haugen).

Demokratifestivalen 2023 sparket i gang med humor og lokalpolitisk snert

Av: Kommunikasjon
Publisert: 14.11.2023
Varen kulturscene var vert for åpningen av årets Demokratifestival i Randaberg. Under tittelen "Sånn vil me ha det!" samlet festivalen engasjerte borgere til en kveld fylt med latter, politisk snert og musikalske toner.

Rundt 50 personer hadde tatt turen til Varen kulturscene. Demokratifestivalen startet med en dose humor fra komiker Rune Bjerga.

Etterpå var det presentasjon av noen av de nye medlemmene i kommunestyret. Aftenbladet-journalist Frode Lindboe ledet sofaseansen, der politikerne Rune Arild Øygard (KrF), Ingvild  Lundbakk Denut (Ap) og Marianne Solheim Sande (Sp) ble utfordret.

Kvelden ble avsluttet med kake og kaffe, og lokale politikere og engasjerte borgere kunne fortsette samtalene rundt bordene. Arrangementet ble rundet av med en konsert av musiker og låtskriver (og randabergsbu) Bård Halsne, samt sanger og gitarist Stina Kjelstad.

Bildet: Rundt 50 personer hadde tatt turen til Varen kulturscene (Foto: Tone M. Haugen).

Bildet: Rundt 50 personer hadde tatt turen til Varen kulturscene mandag kveld (Foto: Tone M. Haugen).