Sandnes, Sola og Randaberg opprettholder skjenkestoppen

Publisert: 20.01.2021
Fortsatt for høyt smittetrykk til at skjenkestoppen kan oppheves.

Ordførerne i Sandnes, Sola og Randaberg ble onsdag enige om å opprettholde skjenkeforbudet. Basert på Stortingets beslutning, har regjeringen åpnet opp for skjenking på steder ned lavt smittetrykk

Smittetrykket i vår region er fortsatt høyt, og kommuneoverlegenes klare anbefaling er derfor at det er for tidlig å åpne opp nå.

- Selv om smittenivået er nedadgående, er vår region fortsatt blant de områdene i Norge med mest smitte. Derfor velger vi foreløpig å opprettholde skjenkeforbudet. Men dersom den nedadgående trenden i antall smittetilfeller fortsetter, er vi innstilt på en gradvis gjenåpning av samfunnet, sier de tre ordførerne.

Alle kommunene skal ha en ny gjennomgang av situasjonen mandag 25. januar.

Sandnes, Sola og Randaberg vil nå endre eksisterende forskrift slik at skjenkeforbudet videreføres.