17. mai tog på Randaberg. (2022)

17. mai feiring 2024 i Randaberg

Av: Kommunikasjon
Publisert: 06.05.2024
I år legger vi feiringen tilbake til Vår Energi Randaberg Arena. Her blir det som alltid et fint festprogram fra scenen, leker for barna og stort utvalg av mat og drikke. Velkommen!

Deler av arrangementet er flyttet ut
Da værmeldingen lover sol og sommer til fredag har 17. mai-komitéen valgt å flytte deler av arrangementet til parkeringsplassen utfor Vår Energi Arena Randaberg. Scenen hvor all underholdningen skjer vil bli flyttet ut sammen med bord og stoler. Salgsboder, leker samt stafett og tautrekking vil foregå innendørs i hallen. Barna får god plass å boltre seg på, og med det fine været som er meldt, kan en velge skygge inne eller sol ute. I år vil alle lekene være gratis takket være lokale bedrifter.

Program for dagen

(PDF-versjon)

08.00

• Flaggheising i sentrum ved NSF-speiderne
  • Randaberg Musikkorps spiller på torget
  • Appell ved ordfører Jarle Bø
  • Flaggheising ved Harestad skole

09.00

•  Randaberg sentrum gjøres klar for tog. Veier inn stenges frem til 12.00.

10.00

• Toget starter

11.00

• Lekeområdene åpner umiddelbart etter at toget er oppløst.
  • Stafett for 5. og 6. klasse
  • Tautrekking for 7. klasse

11.15

• Festprogrammet starter - korpsene spiller

11.20

• Velkommen og praktisk informasjon ved komitéleder

11.25

• Allsang med «Ja vi elsker». Randaberg Musikkorps og Randaberg Skulemusikkorps spiller opp sammen    med Randa-berg Mannskor og Randaberg Yngre mannskor. Kiosksalg og leker holdes stengt under              nasjonalsangen.

11.35

• Tale for dagen ved ordfører Jarle Bø.

11.45

• Sang av Randaberg Mannskor og Randaberg Yngre mannskor.
    «Gud signe Norges land» og «Fagert er landet».

11.55

• Tale ved fungerende sokneprest Svein Nybø

12.05

• Sang av Grødem barnekor og Minising.

12.15

• Tale ved elever fra Grødem skole: Miriam Duvold Nilsen, Alexander Skaar og Elida Skumsnes Lerang

12.25

• Sang av Ane Goldhahn, elev ved Randaberg kulturskole. Gitar: Kjell Rune Fjellheim.
    Perkusjon: Torleif Kvitno.

Pause fra scenen

13.00

• Premieringer.

Eldrefest på forsamlingshuset kl. 16

• Eldrefest på forsamlingshuset. Smørbrød og kaker. Mannskoret synger. Festen ledes av Hans Bø. Tale ved Jan Ove Selstø.
  • Påmeldsfristen var 12. mai til Helselaget; Asta Todnem tlf. 99 29 20 53 eller Iren Johanson tlf. 92 22 28 84.

Togoppstilling og rute

(PDF-versjon)

• Veteranbil
  • Flaggborg NSF-speiderne
  • 17. mai-komiteen
  • Randaberg musikkkorps og skolemusikkorps
  • Kommunestyret

Etterfulgt av følgende, med forbehold om endringer;

•  Grødem skole
  •  Fjellheim barnehage
  •  Ryggstranden barnehage
  •  Harestad skole
  •  Vistestølen barnehage
  •  Steindal gård og ZeBra barnehage
  •  Solbakken barnehage
  •  Myrå barnehage
  •  Nyvoll barnehage
  •  Sande barnehage
  •  Goa skole
  •  Endrestø barnehage
  •  Viste barnehage
  •  Randaberg fotball
  •  Randaberg håndball
  •  Randaberg motorsykkelklubb
  •  Randabergrussen og andre.

Parkering

• Bruk parkeringsområdene ved Randaberghallen, tomten til gamle Harestad skole eller torget. Det vil være mulig å parkere ved forsamlingshuset før kl. 09.00.
  • Parkeringsplassen ved Vår Energi Arena Randaberg vil være stengt fra onsdag kveld for rigging.
  • Vær spesielt oppmerksom på at du ikke parkerer i togruten og dermed hindrer passering.
  • Sentrum stenges for trafikk kl. 09.00 og vi ber om at man kommer kjørende fra Grødem/E39 dersom man har behov for parkering.

17. mai-komiteen: Jannike Kvilhaug, Maria Randeberg, Christian Wanvik, Ingrid Andreassen Waage, Idar Kolnes Goa, Reidun Irene Bjordal og Robert Raustein.