Vil du hjelpe flyktninger fra Ukraina med bolig?
Det er UDI som har ansvaret for å koordinere flyktninger. Kommunen bidrar med å få en oversikt over mulige bosteder, som bruker når vi får forespørsler fra UDI om bosetting.
Vi vil ta kontakt med aktuelle som har meldt inn en boligmulighet.
Gjelder det selvbosetning (AMOT), ta kontakt med servicetorget.
Noen av leilighetene som meldt inn er godkjente for varig bruksendring, noen har søkt om forenkla bruksendring.
Dette er bruksendring
Søknadsskjema på papir
Flere huseiere som melder om ledig bolig har ikke godkjent leilighet. Men det kan mange nå få gjennom forenklet bruksendring som koster 2 300 kroner. Det er leiligheter oppført før 01.07.2011 som det kan søkes bruksendring til.
Bruksendring i eldre boliger - Direktoratet for byggkvalitet (dibk.no)
Har du spørsmål, eller vil snakke med noen i kommunen om dette?
Ta kontakt med Randaberg kommune i åpningstiden.
- Åpningstider: Mandag-fredag kl. 08.00-15.00.
- Telefon: 51 41 41 00. (Telefontid: kl. 09.00-13.00).
- E-post: morten.gundersen@randaberg.kommune.no eller post@randaberg.kommune.no.
Fant du det du lette etter?
Hva forsøkte du å finne?