Julepapir, illustrasjonsbilde.

Vi henter julepapiret i uke 1

Av: Kommunikasjon
Publisert: 30.12.2022
Husk at innpakningspapiret til julegavene skal kastes i restavfallet. Vi henter julepapiret i uke 1, sammen med rester fra fyrverkeriet.

Julepapir og rester fra fyrverkeri
Glanset gavepapir og rester fra fyrverkeri er restavfall. Har du ikke plass til dette i dunken, kan du sette ut en ekstra sekk ved siden av restavfallet, og renovatørene tar det med på tømmingen i uke 1.

Juletre
I uke 2 henter renovatørene juletrær. Trærne skal settes ved siden av, ikke oppi bossbeholderen. Trærne bør være hele.

Husk å sette ut dunkene og ekstraavfallet til kl. 06.00 på tømmedag.

Her finner du tømmekalenderen for 2023.

Poser for matavfall og ekstrasekker
Tømmekalender og poser til matavfall kan hentes gratis på Servicetorget eller biblioteket. Her kan du også kjøpe ekstrasekker for restavfall og hageavfall (fra og med juni blir det egen dunk for hageavfall). Sekkene leverer du samtidig med ordinær tømming av den aktuelle avfallstypen.

Vanskelig å huske hvilken dunk som tømmes når?
Bruk tømmeappen “Min renovasjon” (utviklet av Norkart) for å enklere følge med på når søppeldunkene skal tømmes. I appen kan du legge inn påminnelse om å sette ut dunken, melde om manglende tømming, bestille/bytte/endre dunk, og se hvor de ulike miljøstasjonene er plassert.

Ny oppdatert versjon av “Min renovasjon”

Appen "Min renovasjon" er nylig kommet i en oppdatert versjon. Husk å oppgradere, slik at du fremdeles får varslinger.

I den oppdaterte versjonen får du:

• Nytt brukergrensesnitt (utseende).
  • Forbedring av varslingstjenesten og adressesøk.
  • Sorteringsinformasjon fra Sortere.no.