Verdensdagen for psykisk helse 2021 i Randaberg

Av: Ove Sveinung Tennfjord
Publisert: 20.09.2021
Randaberg kommune markerer Verdensdagen for psykisk helse med 4 ulike temakvelder. Årets tema er "Livet under og etter pandemien".

Fellesnevner for alle temakveldene, er disse spørsmålene:

• Hva er konsekvensene av covid-19-pandemien for barn og unges liv og helse?
  • Hvordan kan jeg som voksen støtte mitt barn gjennom pandemi og tilbake til hverdagen igjen?

Programmet i Randaberg ser slik ut:

• Temakveld 1: Mandag 27. september kl. 19-20.
    For foreldre med barnehagebarn 0-5 år.
    Sted: Varen kulturscene.
    Foreleser: Klara Øverland, psykologspesialist fra Læringsmiljøsenteret/UiS.

Her er opptak fra foredraget kl. 19-20:

• Temakveld 2: Mandag 4. oktober kl. 19-20.
    For foreldre med barn på barnetrinnet 6-12 år.
    Sted: Varen kulturscene.
    Foreleser: Klara Øverland, psykologspesialist fra Læringsmiljøsenteret/UiS.

Her er opptaket fra foredraget kl. 19-20:

• Temakveld 3: Mandag 25. oktober kl. 18-20.
    Kurs for fritidsledere.
    Sted: Varen kulturscene.
    Foreleser: Pål Roland, Læringsmiljøsenteret/UiS.
  • Temakveld 4: Tirsdag 26. oktober. (Foreldre kl. 18 | Ungdom kl. 20).
    For foreldre med barn og unge på ungdomstrinnet 13-18 år.
    Sted: Grødem kirke.
    Foreleser: Helsesista.
    NB: Direktestream fra foreldreforedraget med Helsistsa kl. 18, kan du se på Grødem menighet sin Facebookside (https://www.facebook.com/GrodemMenighet).

Foreldrekveldene blir tolket på arabisk, tigrinja og polsk
For påmelding av tolk, send e-post til: bmr@randaberg.kommune.no. Bestilling av tolk må skje senest tre dager før den aktuelle foreldrekvelden.

Her kan du se invitasjonen til temakveldene på ulike språk:

Arabisk:

Polsk:

Tingrinja:

Direktestream
Foreldrekveldene blir streamet direkte. Streaminglink blir lagt ut på kommunens og kirkens nettsider de aktuelle dagene.

Direktestream fra foreldreforedraget med Helsesista, tirsdag 26. oktober kl. 18, kan du se på Grødem menighet sin Facebookside (https://www.facebook.com/GrodemMenighet).

Arrangører er Randaberg kommune og Randaberg menighet. Her kan du lese mer om Verdensdagen for psykisk helse 2021.

Bildet: Forelesere under årets Verdensdag for psykisk helse i Randaberg, f.v. Helsesista, Klara Øverland og Pål Roland. Tale Maria Krohn Engvik, kjent som Helsesista, er norsk helsesykepleier. Engvik er utdannet sykepleier fra Høgskolen i Bergen i 2006 og helsesykepleier fra Høyskolen Diakonova i 2011. Hun driver Snapchat-kontoen «Helsesista» for å komme i kontakt med ungdom om helsespørsmål. Klara Øverland og Pål Roland er ansatt ved Læringsmiljøsenteret ved Universitetet i Stavanger. (Foto: Helsesista/UiS).