Illustrasjonsbilde far og barn.

Veiledningskurs for foreldre: Circle of Security (COS)

Av: Kommunikasjon
Publisert: 09.01.2023
Familieteamet i Randaberg kommune inviterer foreldre med barn i barnehagealder til veiledningskurs for å få til et bedre samspill med sitt eget barn.

Kurset i Circle of Security (COS-P), eller Trygghetssirkelen, er et tilbud til deg som ønsker å bli tryggere i foreldrerollen, og få bedre kontakt med barnet ditt.

Når er kurset?

• Kursdager: Kurset går over åtte torsdager, alle dager kl. 08.30–10.00.
  • Oppstart: Torsdag 19. januar.
  • Oppmøte: Vi anbefaler å møte opp alle dagene, siden kursrekken bygger på hverandre.
  • Sted: Randaberg Arena, 2. etasje.
  • Målgruppe: Foreldre med barn i barnehagealder.
  • Veiledere: Hanne Sandal Østerhus og Mary Ann Nilsen.

Maks 8-10 deltakere. Første mann til mølla-prinsippet gjelder.

Mer om kurset

Kurset gir deg som forelder en «verktøykasse» for å hjelpe barnet gjennom livets oppturer og nedturer. Kurset vil også hjelpe foreldre til å bedre forstå barnets følelser, atferd og intensjoner, samt gi deg hjelp til å få et generelt bedre samspill med barnet ditt.

Foreldreveiledningskurset COS-P passer i utgangspunktet for alle, men kan også gis sammen med andre tiltak, både i gruppe eller individuelt dersom det allerede har oppstått vansker.

Kurset tar utgangspunkt i nyere tilknytningsteori, som bygger på over 50 år med kunnskap og forskning om hva som fremmer trygge barn og trygge relasjoner. I Norge driftes tiltaket av Tilknytningspsykologene i samarbeid med Circle of Security International i USA.

Påmelding

Påmelding gjør du via dette henvendelsesskjemaet (merk henvendelsen med ønske om COS-kurs).

Alle som sender påmelding blir kontaktet minimum én uke før oppstart, med informasjon om de har fått plass på kurset.