UKM 2021 for Randaberg og Kvitsøy

Publisert: 25.11.2020
Påmeldingsfristen for deltakelse i UKM (Ung Kultur Møtes) 2021 er 25. januar.

UKM er et offentlig kulturtiltak for ungdom mellom 13 og 20 år, og foregår hvert år over hele landet.

Lokalmønstringen for Randaberg og Kvitsøy er på Varen kulturscene lørdag 13. februar 2021. Det er gratis å delta.

Gå inn her for å melde deg på til UKM

- Ungdom kan delta i UKM med alle slags kulturuttrykk, men er også stedet for deg som er interessert i sceneteknikk, arrangering, journalistikk, foto, videodokumentar, programmering og webdesign, opplyser Thomas Raustein i avdeling Fritid i Randaberg kommune.

Ungdommer mellom 10 og 20 år kan delta lokalt. De over 13 år kan gå videre til fylkesfinalen.

- UKM er en anledning til å treffe andre, vise hvem du er, hva du kan og hva du liker å gjøre. Kanskje det blir begynnelsen på et eventyr? Uansett, UKM gir opplevelser som du vil huske lenge. Det kan vi garantere. Vi ser at mange som deltar blir med år etter år, sier Thomas Raustein.

Hvordan går du videre?
Noen deltakere får representere sin kommune på fylkesmønstring, UKM-festivalen og andre arrangementer. Utvelgelsen skjer på grunnlag av originalitet, kreativitet, publikumskontakt og kvalitet.

NB: Påmeldingsfrist for de som vil bidra som medarrangør, scenemannskap, konferansier, media er 1. februar.