Medlemmer fra den lokale aksjonskomiteen, f.v. Øystein Stjern, varaordfører og leder av komiteen, Bjørn Vistnes, Randaberg Rotaryklubb, Maren Grayston Bjartung, sekretær, Morten Kvanvik Rønne, Frivillighetens hus, Gro Christin Knudsen, Randaberg tennisklubb, og Jacob Nærheim fra Randaberg kirkelige fellesråd. Ikke til stede: Ellen M. Steen fra Randaberg helselag, Julie Fuglestad fra Randaberg håndballklubb, Inger Lise Grødem fra Randaberg sanitetsforening, John Harald Lædre fra Randaberg IL, og Morten Sanderford fra Randaberg Lions Club.

TV-aksjonen trenger bøssebærere

Av: Kommunikasjon
Publisert: 13.09.2022
Årets TV-aksjon 23. oktober går til Leger uten grenser sitt arbeid. Vi trenger bøssebærere.

Forberedelsene til årets tv-aksjon har startet. Mandag kveld hadde den lokale komiteen sitt første møte i Frivillighetens hus.

Varaordfører Øystein Stjern, som er leder for aksjonskomiteen i kommunen, fortalte under et pressetreff mandag kveld at lagene som er representert i komiteen har gjort en stor innsats over mange år.

— Det som er kjekt er å se engasjementet. Mange stiller opp på selve dagen, og møter opp og går ruta. De tar det som en familieaktivitet, og noen har dette som en årlig tradisjon, sa varaordføreren. — All honnør og takk til de lag og foreninger som er med.

Varordføreren la til: — Selv om det er vi som arrangerer den offisielle innsamlinga, vet vi at det er skoler i Randaberg som har gjort det veldig bra under tidligere innsamlinger. Grødem skole har vært ekstremt på, er flinke, og det er kjekt.

Årets TV-aksjon går til Leger uten grenser, som skal bruke pengene fra årets aksjon til å gi livreddende helsehjelp og medisiner til mennesker som trenger det mest.

— Leger uten grenser tror jeg veldig mange har et forhold til. De har gjort arbeid i mange år på plasser der det er vondt å komme til. Og så passer jo slagordet til Leger uten grense, Sammen redder vi liv, med kommunen sin visjon, Sammen skaper vi, sa Stjern.

Vi trenger bøssebærere. Du kan registrere deg som bøssebærer nå!

TV-aksjonen søndag 23. oktober trenger flere frivillige. Den enkleste måten du kan engasjere deg på er å bruke to timer søndag 23. oktober til å gå med bøsse. Du kan registrere deg som bøssebærer på nettsiden blimed.no, og dermed bidra i en aksjon som redder liv.

De som vil delta i bøsseaksjonen møter opp i lokalet der bøssene blir delte ut, og så får man det man trenger, både bøsse og rutekart.

Lokalt næringsliv kan bidra til et godt lokalt resultat for TV-aksjonen.

Tradisjonen tro vil det bli gjort en ringerunde til næringslivet i distriktet fra Stavanger konserthus.

Den lokale aksjonskomiteen setter stor pris på bidraget fra næringslivet. — Dette er en fellesdugnad med næringsliv, frivillige og skoler, avslutter Øystein Stjern.