Tre nye smittetilfeller i Randaberg

Publisert: 26.12.2020
En ansatt i Vestre Goa bofellesskap testet andre juledag positivt for covid-19. Videre er to personer tilknyttet taxinæringen smittet.

- Personen som arbeider ved Vestre Goa bofelleskap er ikke bosatt i Randaberg. Tiltak med smittesporing, karantene og eventuelle konsekvenser pågår akkurat nå, opplyser kommuneoverlege Ole Bernt Lenning i Randaberg kommune.

De to andre personene som er bekreftet smittet andre juledag, er begge tilknyttet taxinæringen. Den ene personen er nærkontakt med taxisjåføren som var smittet julaften. I tillegg blir én person utredet og smittesporing er startet.

Som en følge av oppblomstringen av covid-19-smitte i kommunen, gjennomfører smitteverngruppa i Randaberg nå faste møter hver kveld.