Randaberg kommune har sendt ut vaksine-SMS

Publisert: 21.04.2021
Onsdag 21. april sendte Randaberg kommune ut to SMS-er.

SMS nr. 1:

Den første SMS-en gikk ut rundt kl. 12.00 til innbyggere i alderen 65-74 år.
Du som ønsker vaksine, skal klikke på lenken i tekstmeldingen og bestille time direkte.

Gå inn her for å bestille time

Slik ser meldingen ut:

SMS nr. 2:

Den andre SMS-en gikk ut senere onsdag, til alle som har mobil med adresse i kommunen.

Slik ser meldingen ut:

Du som ønsker vaksine, skal klikke på lenken i tekstmeldingen og registrere deg. Hvis du takker ja til vaksine, vil du få en ny SMS med tilbud om vaksine når det er din tur til å vaksineres.

Innbyggere i Randaberg får denne tekstmeldingen før sentralvaksineringen starter i uke 17. Hvis du ikke ønsker vaksine, trenger du ikke foreta deg noe når du får SMS-en. Skulle du ombestemme deg og ønske å ta vaksinen likevel, får du mulighet til å bestille tid til vaksinering senere. Hvis du er i tvil, er det bedre å takke ja til vaksine og registrere seg. Du har mulighet til å takke nei til vaksinen når tilbudet kommer.

Du kan også gå direkte til registreringen via denne lenken:

Gå inn her for å registrere deg

De som velger å registrere seg via lenken, trenger ikke registrere seg på ny når de får SMS-en.

Vaksinetelefonen - 404 08 894

Vaksinetelefonen har åpent hverdager mellom kl. 08.30 og 10.30. Vi ber om at Vaksinetelefonen fortrinnsvis brukes til å avlyse timer ved sykdom, karantene, isolasjon, og for de som ikke har BankID.

Tilhører jeg en risikogruppe som skal prioriteres?

Ja, hvis du har:

• Kronisk alvorlig leversykdom.
  • En sykdom som behandles med immundempende medisin (ms, revmatisk sykdom, alvorlige tarmsykdommer).
  • Diabetes som behandles med medisiner eller insulin.
  • Alvorlig astma og må bruke medisin som inneholder kortison hver dag.
  • Annen alvorlig lungesykdom (Kols ol.) som krever medisin hver dag.
  • Overvekt med en BMI på over 35.
  • Demens.
  • Hjertesykdom og må ta medisin hver dag.
  • Eller har hatt hjerneslag.

Har du allerede fått vaksine hos fastlege?
Dersom du allerede har fått vaksine hos fastlege, eller som helsepersonell, skal du ikke registrere deg.

Det kan ta tid
Det kan ta tid før du som takker ja til vaksinen og registrerer deg får ny SMS med tilbud om vaksine. Alle vaksinedoser som blir tildelt Randaberg kommune settes fortløpende.

Slik prioriterer vi:

Sentralvaksineringen skjer i Randaberghallen.

Les alt om vaksineringen i Randaberg kommune.