473 barnehagebarn på åpningsdagen etter koronastengingen

Mandag møtte 473 barn opp i de kommunale og private barnehagene i Randaberg, etter fem uker med stengte dører.

Barnehagekontoret i Randaberg forteller at foreldre til 515 (74 prosent) av i alt 696 barn har meldt fra om at de kommer til å sende barna i barnehagen denne uka.

- Mandag startet knappe 70 prosent av alle barn i barnehagen etter koronastengingen, og flere har meldt fra om at de kommer utover i uken. De barnehagene jeg har vært i kontakt med i dag, melder om stor gjensynsglede og en fin oppstart på en litt annerledes barnehagehverdag, opplyser Åse Nilsen Harestad, rådgiver i Oppvekst.

De kommunale og private barnehagene i Randaberg vil framover holde åpent fra kl. 8.30 til 15.30, fem dager i uken.