Ordførerne urolig for økt smitte - nyttårsmottakelser avlyses

Publisert: 30.12.2020

Onsdag kveld hadde ordførerne i Sandnes, Stavanger, Sola og Randaberg møte der den økende smitten i kommunene var tema. Alle ordførerne er enige om at en nå må stramme inn både med forskrift og anbefalinger for å hindre at smitten kommer ut av kontroll.

Det vil derfor i løpet av onsdag komme ny felles forskrift i de fire kommunene.

Som en konsekvens av økende smitte i regionen, avlyser ordføreren i Randaberg nyttårsmottakelsen i Varen med publikum i salen.

- Nyttårsmottakelsen er en årelang tradisjon. Det er derfor med tungt hjerte at vi må avlyse denne, sier ordfører i Randaberg, Jarle Bø.

Randaberg kommune jobber nå for å få på plass en digital versjon av nyttårsmottakelsen, en kortere versjon av nyttårsmottakelsen, som inneholder hilsen fra ordføreren, annonsering av prisvinnere og kulturinnslag.

Vi kommer tilbake med mer informasjon om dette senere.

Ordfører Jarle Bø oppfordrer folk til å være spesielt fokuserte på smittevernreglene, holde god avstand og unngå store sosiale sammenkomster i nyttårshelgen og de kommende dagene.

- Skal en forflytte seg, bør dette skje fortrinnsvis i personbil. Dette er ikke tiden for å ta kollektivtransport, verken buss eller drosje, sier Jarle Bø.