Nytt overvannsrør i Bronseveien

Av: Kommunikasjon
Publisert: 25.01.2022
Nå skal det legges ny overvannsledning fra krysset Bronseveien/Skiftesvikveien til starten av Harestadbakken i Randaberg.

Arbeidet med å legge overvannsrøret har allerede startet, og det er antatt at arbeidet vil vare ut mars i år.

Prosjektet er et samarbeid mellom Rogaland fylkeskommune, Randaberg kommune og Rogfast / Statens vegvesen. Rogaland fylkeskommune og Statens vegvesen er byggherre og har byggeledelsen for prosjektet.

— Formålet med det nye overvannsrøret er å avlaste eksisterende rør som fylkeskommunen har via Harestadvika, sier Idar Kolnes Goa, leder i Teknisk drift i Randaberg kommune.

Kart Bronseveien

Kart: Anleggsområdet Bronseveien - Harestadveien.

— Veibanen holdes åpen i hele byggeperioden, men i etapper blir veien trolig innsnevret til ett kjørefelt. Vi ber bilister om å følge skiltingen og kjøre aktsomt gjennom anleggsområdet, sier Idar Kolnes Goa.

Det skal tas spesielt hensyn til myke trafikanter.

— Gang- og sykkelveien langs Bronseveien blir ikke berørt. Når arbeidene foregår i undergangen ved E39, blir det laget provisorisk felt for myke trafikanter.