Ny frist for å melde seg til ungdomsrådet

Randaberg kommune skyver på fristen for å melde seg som kandidat til ungdomsrådet.

I februar i år vedtok kommunestyret å opprette ungdomsråd i kommunen, for ungdom fra 13 år (8. trinn) til de som ikke har fylt 19 år på valgtidspunktet.

Ny frist! Vil du være med?
    Frist for å melde inn kandidater er onsdag 6. mai 2020. Send inn forslag på kandidater via e-post: post@randaberg.kommune.no

Ditt forslag må inneholde:

• Kandidaten sitt navn og alder.
    • Hvem kandidaten er foreslått som representant for (lag/forening/klubb, skole eller gruppe ungdom).
    • Kontaktinformasjon til kandidaten og den/de som foreslår kandidaten.

Vi trenger forslag på kandidater
    Ungdomsrådet skal ha 9 faste medlemmer og 18 vararepresentanter. Medlemmene til rådet blir oppnevnt av kommunestyret.

- De som sitter i ungdomsrådet skal representere ungdom i kommunen bredt og ha en jevn aldersfordeling, sier Maren Grayston Bjartung fra politisk sekretariat i Randaberg kommune.

- Du trenger ikke å være bosatt i Randaberg for å bli valgt som medlem i ungdomsrådet, men du skal representere ungdom i Randaberg kommune i rådet.

Bredt utvalg av saker
    Ungdomsrådet kan uttale seg i saker som skal til politisk behandling og som handler om barn og unge, eller som har konsekvens for disse.

- I tillegg er ungdomsrådet politisk rådgivende organ for kommunestyret, når det gjelder saker som handler om levevilkårene for barn og unge, sier Bente Monica Reilstad, koordinator for barn og unge i Randaberg kommune.