Morten Kvanvik Rønne ansatt som daglig leder for Frivillighetens hus

Av: Kommunikasjon
Publisert: 12.11.2021
Randaberg kommune har ansatt Morten Kvanvik Rønne (33) i den nye stillingen som daglig leder for Frivillighetens hus. Han er bosatt på Mosterøy og kommer fra en stilling i konfliktrådet.

Morten har mye erfaring med frivillig arbeid i ulike organisasjoner.

Som frivillig selv har han ofte vært den som rekrutterer, koordinerer og følger opp de frivillige. Utdannelsen har han fra UiS, med bachelor i personalledelse.

Etter endt utdannelse var Morten først nestleder og deretter leder for Studentorganisasjonen i Stavanger (StOr) i år. Deretter jobbet han i Bufetat og på Lindøy som miljøarbeider for ungdom i alderen 12 til 18 år. Siden 2016 har han vært ansatt i Konfliktrådet med ansvar for blant annet å ivareta, kvalitetssikre og engasjere de 50 konfliktrådsmeklerne i Konfliktrådet Sør-Vest.

Morten får utløp for sitt kreative virke som underholder i forskjellige sammenhenger. Han lager podkasten Forbedring Fryder, og går svanger med en plateutgivelse i desember.

Han starter i begynnelsen av februar.

— Jeg ser veldig frem til å begynne, og gleder meg til å bli kjent med frivilligheten, nye kollegaer og andre jeg skal samarbeide med, sier Morten Kvanvik Rønne, som starter opp i den nye stillingen i begynnelsen av februar.

— Sammen skal vi løfte frivilligheten, dens egenverdi, men også dens viktige rolle i å besvare lokalsamfunnets behov, sier han. — Det er med stor ydmykhet og respekt jeg møter denne oppgaven. Jeg vil gjøre mitt ytterste for å svare til forventningene jeg vet mange har og skal ha til meg og Frivillighetens hus.

Gode overganger er viktig.

Ordfører Jarle Bø er opptatt av å få til en god overgang mellom nåværende drift og den nye kommunale frivilligsentralen som starter opp i 2022, i dialog med den daglige ledelsen av Randaberg frivilligsentral.

— Det er viktig at alle aktivitetene og de frivillige finner sin plass, og føler seg hjemme på Frivillighetens hus også i framtiden, sier han.

— Dette gjelder ikke minst for Randaberg MS- og revmatikerforening, som har sitt faste møtested på tirsdagene, og treningstilbudet som gis til godt voksne på torsdager. I tillegg har Randaberg sanitetsforening og Brødrenettverket nå funnet sin plass på huset, og det nye lavterskeltilbudet Redesign på dagtid fredager. Sistnevnte er en reparasjonskafé og møteplass på tvers av kulturer og aldre, som på kort tid har blitt populært.

Bilde: Morten Kvanvik Rønne.