Midlertidig smalere i Torvmyrveien

Av: Ove Sveinung Tennfjord
Publisert: 13.10.2021
Torvmyrveien skal oppgraderes. Fra slutten av oktober blir det anleggsarbeid i veibanen, noe som betyr at ett av feltene blir delvis stengt. Alle skal komme fram, men trafikken blir regulert med trafikklys.

— Entreprenør Bjelland AS har så langt klart dette uten å påvirke trafikken. Nå fortsetter arbeidet inn mot sentrum, skriver Rogaland fylkeskommune på sin nettside

Lysregulering ved kirkegården
Entreprenøren jobber nå på hele strekningen. Fra slutten av oktober blir kjørefeltet så smalt at entreprenøren velger å regulere trafikken med lys.

— På mesteparten av strekningen skal det være mulig å ha trafikk i begge retninger, men vi oppfordrer alle trafikanter til å være oppmerksomme på skilting og lys. Trafikkmønsteret kommer til å endre seg underveis i anleggsperioden, forklarer byggeleder i Rogaland fylkeskommune, Roger Hoftun Eik.

Særlig obs på de myke trafikantene
Alle som går og sykler skal komme trygt fram i hele anleggsperioden.

— Entreprenøren jobber tett på fortauet, men det skal likevel være trygt for dem som går og sykler der. Hvis noen maskiner må rygge, har entreprenøren en vaktperson på bakken som passer på, forsikrer byggelederen. Han oppfordrer likevel alle til å huske refleks og bruke lys på sykkelen nå når det blir mørkere.

Velg andre ruter hvis du kan
Byggelederen tror trafikken skal gli greit, selv med lysregulering. Men han håper at alle som har mulighet til det, velger andre ruter mens anleggsarbeidet pågår. — På den måten unngår vi køer, og ambulanse og hjemmesykepleie kommer fram.

Grunneiere og naboer skal ha adkomst til eiendommer hele tiden. Det gjelder også adkomst til skole, barnehage, idrettsanlegg og offentlige institusjoner.

Bildet: Rogaland fylkeskommune har den siste måneden jobbet med å lage sykkelvei med fortau i Torvmyrveien ved Randaberg Arena.