Bilde: Trenere og utøvere som ble hedret for sin innsats i 2020 og 2021.

Meld inn kandidater til kommunal påskjønning for kulturprestasjoner 2022

Av: Kommunikasjon
Publisert: 07.12.2022
Har du kandidater til kommunal påskjønning for kulturprestasjoner 2022? Husk at fristen for å melde inn kandidater er 12. desember!

Kriterier:

• Kommunens hederstegn kan tildeles enkeltpersoner eller lag fra Randaberg som har vunnet eller tatt medalje i offisielt Norgesmesterskap, Nordisk mesterskap, eller deltatt i Europamesterskap, Verdensmesterskap eller Olympiade som representant for Norge.
  • Kommunal påskjønning kan også gis til enkeltpersoner eller lag som har oppnådd offisielle allmennkulturelle prestasjoner med nasjonal eller internasjonal anerkjennelse.
  • Individuelle utøvere blir hedret i hjemkommunen selv om disse tilhører klubber/lag i andre kommuner. Deltakere i lagidretter hedres i lagets hjemkommune.

Kommunens heder blir delt ut under ordføreren sin nyttårsmottakelse 1. januar.

Meld inn kandidater på e-post til ingunn.moa@randaberg.kommune.no innen 12. desember

Disse ble hedret i 2020 og 2021

Ingrid Elise Borgstrøm, Randaberg IL Svømming:
Ingrid Elise vant gull på 200 m rygg i ungdoms-NM i 2020. Dette var det eneste mesterskapet som ble avholdt i 2020. Ingrid Elise har hatt stor framgang de siste årene, og ble i 2020 tatt ut på regionslaget til Region Vest. I 2021 har hun deltatt både i NM kortbane og langbane. Hun tok tre gull, en sølv og to bronse i junior-NM, og to sølv og en bronse i NM for seniorer.

Halvor Arne Borgstrøm, Randaberg IL Svømming:
Halvor Arne tok bronse på 200 m medley langbane i NM for seniorer.

Guro Koll Frafjord, Karen Rygg Ims og Dino Serdarevic, Viking FK:
Viking FK ble norgesmestere for J16 etter å ha slått Molde på straffesparkkonkurranse. Keeper
Maria Sandvik reddet tre forsøk under straffesparkkonkurransen. To av spillerne på laget er fra Randaberg, Guro Koll Frafjord og Karen Rygg Ims. Keepertrener for laget er Dino Serdarevic, også han er fra Randaberg. Alle har vært aktive i RIL Fotball før de gikk til Viking, og Karen har også spilt med J15 landslaget ved flere anledninger i 2021.

Lag og enkeltspillere fra Randaberg IL Volleyball:
Elite damer ble Norgesmestere i 2020, som vant 3-1 over Koll i en svært spennende og velspilt cupfinale i Ekeberghallen 11. januar. Laget besto av Vilde Sørbø, Susanna Salanto, Ragnhild Torgersen, Live Sørbø, Martine Gilje, Karoline Nore, Sunniva Haaland, Tuva Aarrestad, Kari Vølstad Bogen, Lise Berit Rugland og Ingrid Kvammen. Trenere Espen Sørbø, Helge Surdal og Hanne Synnøve Tønnessen.

Samme helg som cupfinalen for damer, ble også NM for regionlag arrangert i Ekeberghallen. Fem jenter fra Randaberg volleyball deltok på laget til region Sydvest, som ble norgesmestere i klassen U16. Spillerne var Lilli Schilling, Vår Ravndal Eikevik, Thea Hjertvik, Idunn Sæbø og Marte Helgeland.

Veteranlaget til Randaberg volleyball, herrer, ble norgesmestere i 2021. Mesterskapet foregikk på Sandnes 12-13. november. Laget slo Nyborg i finalen.