Leier sportssenter i ett år

Publisert: 12.02.2021
Randaberg kommune leier sportssenteret ved det tidligere Conoco-bygget i ett år.

Randaberg kommune har lenge jobbet for å få til en avtale med rederiselskapet Havila om leie av sportssenteret ved Dusavikbasen. Nå er avtalen i havn, og gjelder fra 1. mars 2021 til 1. mars 2022.

(Foto over: Eiendomsmegler 1).

- En gledens dag for lag og foreninger
- Dette er først og fremst en gledens dag for lag og foreninger i bygda. Med denne avtalen får idretten i perioder flere tilgjengelige treningstimer innendørs, noe som har vært etterspurt i lang tid, sier Renate Kolnes, fra Høyre og leder for Hovedutvalg for oppvekst og levekår.

Idrettsbygget ved det tidligere Conoco-bygget blir gjort tilgjengelig, samtidig som den ene av hallene i Randaberghallen blir overtatt for massevaksinering.

- Vi vil fortsatt ha adgang til gode innendørs treningsflater, parallelt med at vaksineringen skjer i den ene av to haller i Randaberghallen, sier Renate Kolnes.

Økte flater for trening inne
- Noe av det som er mest gledelig med denne avtalen er at kommunen får økte flater for trening inne, etter at massevaksineringen er avsluttet og fram til avtalen avsluttes i mars neste år. Dette betyr at vi kan ta igjen noe av den forsømte tiden til trening og aktivitet som har gått tapt under pandemien, sier ordfører Jarle Bø.

Randaberg kommune har inngått avtale om bruk av hele idrettsbygget.

- Sportssenteret er cirka 1 200 kvadratmeter stort, og inneholder både håndballbane, squash-hall og flere garderober. Bygget har også enkel adkomst og gode parkeringsforhold på utsiden, sier Renate Kolnes, som sammen med ordføreren har arbeidet i en tid for å få til denne løsningen.

Fortjent opptur
-Vi har sammen brukt tid til å finne best mulig løsning for idretten i Randaberg. Vi er glade for at vi har fått landet denne avtalen, som vil gi barn og unge, foreldre og trenere i bygda en fortjent opptur i en vanskelig tid med stengte haller og stengte treninger, sier de to.

Bildet: - Dette er en god avtale, sier Renate Kolnes og Jarle Bø.