Ingen nye smittetilfeller onsdag

Publisert: 11.03.2021
- Det var ingen nye smittetilfeller i Randaberg onsdag, opplyser kommuneoverlege Ole Bernt Lenning.

- I den senere tid har vi så langt ikke hatt noen nye smittetilfeller, ut over den aktuelle smitteklyngen som har bånd til Endrestø barnehage og Goa skole. I denne sammenheng er det gjort utstrakt testing av flere personer. Det er heller ikke påvist virusmutasjoner i Randaberg kommune, som Aftenbladet feilaktig skrev onsdag, sier Ole Bernt Lenning.

Daglig kontakt med "Tertnes"
Kommuneoverlegen forteller også at de har daglig kontakt med bulkskipet Tertnes.

- 16 av 17 fra mannskapet har eller har hatt lette symptomer. Ingen har vært alvorlig syke. Vi tar nye prøver fredag. Reder og agent følger skipet godt opp, sier Ole Bernt Lenning.