Fra høstmarken i 2019.

Velkommen til Høstmarken 2022

Av: Kommunikasjon
Publisert: 20.09.2022
Fra torsdag 22. til søndag 25. september er det flere spennende arrangementer i forbindelse med Høstmarken i Randaberg.

I forbindelse med de ulike arrangementene vil parkeringsplassen på torget bli stengt fra onsdag til søndag. Vi ber derfor besøkende til Høstmarken om å parkere på Harestadtomta eller kommunehuset. Lørdag vil Vistnesveien være stengt for gjennomkjøring mellom Coop Mega og torget.

I forbindelse med løpet PB-milå, vil det også bli noe trafikkdirigering når starten går kl. 12.00, og ved målgang i sentrum.

Torsdag:

• 18.00 - 21.00 - Moteshow.
    Få med deg høsten og vinterens mote. I tillegg til et kjekt og sosialt arrangement kan du glede deg til underholdning og en rekke overraskelser. Billett (200 kr) kjøper du hos en av de deltakende butikkene: Sør – Sande – Buster – Karolines klær – Sport 1 Randaberg – Sand mote & interiør.

Fredag:

• 18.00 - 21.00 - Landsbytalenter.
    Meld deg på audition og vis frem ditt talent. Dommerpanelet trekker ut 3 vinnere som vil delta i en finale lørdag 24. kl. 14.00 på scenen på torget. Meld deg på her: www.landsbytalenter.no
  • 21.00 - 22.00 - Konsert Jesus Loves Electro (fra 5. klasse).
    Landsbydrømmen og Randaberg menighet inviterer bygdas ungdommer til en magisk musikkopplevelse i teltet på torget. Arrangementet er gratis.

Lørdag:

• 11.00 - 15.00 - Høstmarken.
  • 11.00 - 15.00 - Barneloppemarked.
    Alle barn er velkomne til å selge lopper i Sentrumsparken. Møt opp ved Frivillighetens hus og få tildelt bord og plass. Bygdas bønder stiller med et bugnende torg av egenproduserte produkter. Du vil også kunne se og klappe levende dyr. Hele sentrum tas i bruk. Dagen blir spekket med lukter, smaker, opplevelser og masse underholdning for store og små.

Sceneprogram:

• 11.25 Randaberg musikkorps spiller.
  • 11.45 Åpning ved ordfører Jarle Bø.
  • 11.50 Speaker Per Thime gir info om PB-milå.
  • 12.00 Startskuddet går for PB-milå.
  • 12.10 Randaberg kulturskole opptrer.
  • 12.30 Oppdateringer fra PB-milå, mens vi venter spent på hvem som passerer målstreken først og dermed blir historisk.
  • 13.00 "After run"-premieutdeling i teltet bak scenen.
  • 13.50 Årets randabergsbu skal kåres, en pris som årlig deles ut av Bygdebladet.
  • 14.00 Finale i Landsbytalenter.
  • 14.30 Barneløpet – sentrum rundt. Det kreves ingen påmelding til, startnummer hentes i Grødem Runners stand i sentrum fra kl. 10.00 på lørdag.
  • 15.00 Slutt.

Søndag:

• 12.00-16.00 - Traktor- og korndag på Vistnestunet
    Gammeltraktorens venner viser frem flotte traktorer i alle slags varianter, det er høyhopping og åpen kafé. Hele familien kan være med på selvplukk av potet. La barna se hvor maten kommer fra, og lag dere en meget kortreist middag med poteter fra Vistnestunet.

Se hele programmet i PDF-format.

Sjekk også ut: Hva skjer i Randaberg? Her finner du en oversikt over ulike arrangementer utover høsten.