Gratis poser til matavfall

Av: Ove Sveinung Tennfjord
Publisert: 03.12.2021
Fra 1. januar 2022 er poser til matavfall gratis. Allerede nå kan du hente poser på kommunehuset og biblioteket.

Vær obs på at tømmekalender og poser ikke lenger blir levert ut til din postkasse. Nå må du hente poser for matavfall selv på servicetorget og biblioteket.

— Det er viktig at du kun henter ut de posene du har behov for til eget avfall. De skal kun brukes i private husstander og til matavfall, opplyser Jone Mæland Sande, driftsansvarlig for renovasjonen i Randaberg kommune.

Åpningstider kommunehus og bibliotek:

Vi kjører ut til de som ikke kan hente selv
Dersom du har problemer med å hente matavfallsposer selv, kontakt servicetorget på tlf. 51 41 41 00.

— Vi kjører ut poser til de som ikke klarer å hente posene selv. Men vær obs på at det kan ta inntil 14 dager før vi får posene levert ut til deg, opplyser Idar Kolnes Goa, leder for Teknisk drift i Randaberg kommune.

Vanskelig å huske hvilken dunk som tømmes når?
Du kan skrive ut tømmekalenderen for 2022 selv, eller benytte tømme-appen “Min renovasjon” for å enklere følge med på når søppeldunkene skal tømmes. I appen kan du legge inn påminnelse om å sette ut dunken, melde om manglende tømming og bestilling av dunk.

Bildet: Nå henter du brune matavfallsposer selv på kommunehuset og på biblioteket.