Illustrasjonsbilde av telefon.

Felles telefon for Familieenheten

Av: Kommunikasjon
Publisert: 13.01.2023
Familieenheten i Randaberg kommune får fra mandag 16. januar et felles telefonnummer.

Familieenheten består av Helsestasjonen, kommunens familieteam og Barneverntjenesten. Mandag 16. januar vil du kunne nå Familieenheten på dette telefonnummeret:

Familieenheten felles tlf.: 40 03 73 63

Telefontid: mandag-fredag kl. 08.30-15.00 (stengt mellom 11.00 og 11.45)

Helsestasjonen
Helsestasjonen ønsker aller helst at henvendelser meldes via HelseNorge.
På siden helsenorge.no kan innbyggerne kommunisere med helsestasjonen og skolehelsetjenesten på nett. Her får du oversikt over avtaler med helsestasjon- og skolehelsetjenesten, samt tilgang til relevant informasjon. På din digitale helsestasjon vil du kunne sende meldinger trygt til helsetjenesten hele døgnet, og trenger ikke bruke tid på å vente i telefonen.

Med den digitale løsningen vil det være lettere å varsle om avtaler, og gi større forutsigbarhet hvis det blir forsinkelser eller du må avbestille en avtale på grunn av sykdom.

Barneverntjenesten
Barneverntjenesten har bemannet mottakstelefon: 45 87 06 97 for nye bekymringer / drøftinger på dagtid kl. 08.00-15.00. Det finnes også digitalt skjema for bekymringsmeldinger. Akutte henvendelser etter barneverntjenestens åpningstid (fra kl. 15.00), håndteres av barnevernvakten i Stavanger, tlf. 51 89 91 67 / 51 89 90 00.

Kommunens familieteam
Familieteamet har telefontid for nye henvendelser tirsdag, onsdag og torsdag kl. 10.30-11.30 på telefon 40 41 30 59. Det finnes også et «kontaktskjema» som du kan bruke.

Les mer om Familieenheten og de ulike tjenestetilbudene som tilbys her.