Eirik Henningsen skal gi råd om Frivillighetens hus

Publisert: 24.02.2021
Eirik W. Henningsen engasjeres som rådgiver for den videre utviklingen av Frivillighetens hus i Randaberg.

Randaberg kommune har engasjert Eirik W. Henningsen til å bistå i den videre prosessen med å etablere Frivillighetens hus som møteplass og kraftsentrum for frivilligheten i Randaberg.

Tjenesteområde for kultur i kommunen skal lede arbeidet, og Henningsen leies inn som veileder, rådgiver og inspirator i den videre prosessen. Han skal være brobygger i dialogen mellom kommunen, de frivillige og næringslivet.

Målet med dette er å utvikle Frivillighetens hus til et pulserende hjerte for frivilligheten i Randaberg.

- Eirik har solid erfaring fra både frivillige og profesjonelle sammenhenger, og har som Randabergbu den rette bakgrunnen for å bidra i dette arbeidet, sier rådmann Magne Fjell.

I disse dager behandles det politisk en sak om den videre utviklingen av Frivillighetens hus. Den blir endelig behandlet i kommunestyret 11. mars.

- Arbeidet med å forme husets innhold settes for alvor i gang etter dette. Det skal blant annet etableres et samarbeidsforum med representanter fra politikken, frivilligheten og kommunens administrasjon, sier Anders Jaarvik, kommunalsjef for Kultur.

Bildene under: Eirik Henningsen.