Det blir ingen sammenslåing av NAV-kontorene i Sola og Randaberg

Av: Ove Sveinung Tennfjord
Publisert: 12.01.2022
Arbeidet med å se på fremtidige samarbeidsløsninger for NAV-kontorene i Sola og Randaberg-Kvitsøy avsluttes.

Det var i oktober i fjor at formannskapet i Randaberg fikk orientering om en mulig sammenslåing av NAV-kontorene i Sola og Randaberg, der også Kvitsøy skulle inngå i et eventuelt samarbeid.

NAV Rogaland skulle lede prosjektet og ansette prosjektleder.

Nå avsluttes dette prosjektet.

— Sola kommune har kommet fram til at de ikke vil gå videre med en utredning av vertskommunesamarbeidet mellom NAV Sola og NAV Randaberg-Kvitsøy. Prosjektet skrinlegges derfor nå, sier Kel Tighe, NAV-leder for Randaberg og Kvitsøy.

NAV-kontorene i Rogaland har allerede et godt samarbeid.

— NAV Randaberg-Kvitsøy og NAV Sola har i mange år jobbet godt sammen. Blant annet har vi i lang tid samarbeidet om å utvikle RANSO AS, noe vi skal fortsette med, sier Tighe​​​​​​​.

— Vårt NAV-kontor skal fortsatt utvikle tjenester til det beste for folk både på Kvitsøy og i Randaberg, deriblant flere spennende utviklingsprosjekter. Prosjektet "Fra stønadsmottaker til selvforsørger", som handler om å bistå flyktninger til å komme ut i jobb, er et prosjekt Randaberg har ledet i tre år i godt samarbeid med NAV-kontorene i Gjesdal og Sola, avslutter kommunalsjef Kel Tighe.