Anne Berit Berge Ims er ny kommunedirektør i Randaberg kommune

Av: Kommunikasjon
Publisert: 27.01.2022
Kommunestyret i Randaberg vedtok 27. januar å ansette Anne Berit Berge Ims (55) som ny kommunedirektør i Randaberg kommune.

Anne Berit Berge Ims kommer fra stillingen som kommunedirektør i Hå kommune, en stilling hun har hatt siden 2014. I perioden 2013 til 2014 vikarierte hun som rådmann i Flekkefjord kommune. Fra 2005 til 2013 jobbet Anne Berit Berge Ims i Randaberg kommune, der hun blant annet var kommunikasjons- og næringssjef. Før det var hun åtte år i Justisdepartementet.

Hun er utdannet cand.mag. fra NTNU i Trondheim, og har en mastergrad i ledelse fra BI.

Anne Berit Berge Ims sier i en kommentar at - jeg gleder meg til å starte som kommunedirektør i Randaberg. Og så ser jeg fram til å samarbeide med nye og tidligere kollegaer, politikere og næringsliv i den grønne landsbyen.

Ordfører Jarle Bø sier at han er - veldig godt fornøyd med at Anne Berit Berge Ims har takket ja til stillingen. Hun har lang toppledererfaring og inngående kjennskap til offentlig sektor, etter snart ni år som kommunedirektør. I tillegg får vi en kommunedirektør som allerede kjenner Randaberg veldig godt.

Anne Berit Berge Ims begynner i stillingen 1. mai.