Anbefaler folk å forhåndsstemme

Av: Ove Sveinung Tennfjord
Publisert: 01.09.2021
To uker før stortingsvalget er Norge på full fart inn i en ny smittebølge. For å unngå smitte kan det være lurt å forhåndsstemme.

— Selv om valget skal gjennomføres på en smittevernfaglig forsvarlig måte, og det skal være mulig å holde minst én meters avstand når man stemmer, er det en fordel å slippe trengsel og kø. Kanskje vi i år burde droppe prinsippet om at valgdagene 12. og 13. september er selve stemmedagen, sier kommunikasjonssjef Tone M. Haugen i Randaberg kommune.

Dersom du allerede har bestemt deg, gå og stem!

– Å forhåndsstemme er veldig bra og det tryggeste når det gjelder ansamling. Bruk munnbind eller gå og forhåndsstem, sier fagdirektør Frode Forland i Folkehelseinstituttet.

Du kan forhåndsstemme på kommunehuset og biblioteket fram til og med fredag 10. september.

Her får du mer informasjon om valg og åpningstider