Menn søkes til Menn i helse (illustrasjonsbilde).

Vil du bli vår nye helserekrutt?

Av: Kommunikasjon
Publisert: 25.11.2022
Rogaland og Randaberg satser videre på prosjektet Menn i helse.

Randaberg kommune er med i et nasjonalt rekrutteringsprogram, der arbeidssøkende menn mellom 25-55 år tilbys et utdanningsløp fram mot fagbrev som helsefagarbeider.

Menn i helse er et samarbeid mellom kommune, NAV, fylkeskommune, KS og Helsedirektoratet.

Norge har et stort behov for utdannet helsepersonell og jobbmulighetene er svært gode. Så langt har over 800 menn tatt fagbrevet via Menn i helse. Og 9 av 10 av de som har tatt fagbrev har fått en relevant jobb innen helsesektoren, sier NAV-leder Kel Tighe i Randaberg kommune.

Et nytt kull skal starte opp i Stavanger. Randaberg kommune ønsker å gi inntil 3 kandidater dette unike tilbudet. Vi søker derfor etter menn som er mann nok til å vise omsorg og til ta en utfordring, sier Kel Tighe, som også forteller at det blir informasjonsmøte for aktuelle rekrutter på Folkets hus i Stavanger 1. februar neste år.

Klikk her for å melde deg på til informasjonsmøtet i Menn i helse.

Har du spørsmål om ordningen, ta kontakt med fylkeskoordinator Kjersti Hoddevik, Menn i helse Rogaland sør, tlf. 92 23 10 66, e-post: kjersti@mennihelse.no.