Randaberg tilbyr drop-in-vaksinering

Av: Ove Sveinung Tennfjord
Publisert: 23.07.2021
Randaberg kommune åpner opp for drop-in-vaksinering i Randaberghallen onsdag 28. juli. Bestill time via vaksinetelefonen, eller møt opp direkte i hallen.

Tilbudet gjelder for dose 1, for de som enda ikke har registrert seg eller har bestilt time. Du kan enten bestille time via vaksinetelefonen, eller møte opp direkte i Randaberghallen.

• Vaksinetelefonen, 404 08 894:
    Onsdag 28. juli vil vaksinetelefonen være åpen fra klokken 8.30 til 15.
    Ring samme dag og få satt opp time.
  • Sentralvaksineringen, Randaberghallen:
    Det er også mulig å møte opp direkte ved i Randaberghallen mellom klokken 8.30 og 15.
    Husk å gi beskjed til en av vaktene om at du er drop-in og ønsker vaksinedose 1.

I uke 30 mottar Randaberg kommune 624 nye vaksinedoser
Fordelingen av vaksinedosene er slik:

• Fastlegene: 36 (dose 2).
  • Sentralvaksineringen: 570 (dose 1) og 18 (dose 2).

Gir vaksinedoser til andre kommuner
Siden det er færre som bestiller time til vaksinering i sommer, har Randaberg kommune sagt fra seg doser til kommuner som ikke har kommet like langt i vaksineringen.

- Vi er litt usikre på årsaken til at det er færre som ønsker å vaksinere seg nå, men ferieavvikling kan være en faktor. Vi regner med at vi får færre timebestillinger også i uke 31 og 32, opplyser vaksinekoordinatorene Inger Elin Myhre og Siw Diane Myhre Johanson.

Ikke vent - bestill time nå!
Oppfordringen fra vaksinekoordinatorene er klar:

- Vi oppfordrer sterkt til de som sitter på gjerdet, om å registrere seg til vaksine eller bestille time snarest. Alle som til nå har registrert seg i kommunen sitt timebestillingsystem, har fått tilgang til å bestille time. Dette gjelder til og med og med årskull 2003, sier de.

Her kan du registrere deg for vaksine

Et kappløp!
- Akkurat nå er vi i et kappløp med deltaviruset. Når flest mulige har fått dose 1-vaksine, vil vi være bedre rustet til å håndtere smittesituasjonen, avslutter Inger Elin Myhre og Siw Diane Myhre Johanson.

Bildet: Fra sentralvaksineringen i Randaberghallen.